reko Dezember 11, 2020 · bearbeitet Dezember 11, 2020 von reko vor 50 Minuten von Holgerli: inkl. der Aussage zum Preis Im Ernst? Du glaubst wirklich NCA ist billiger als LFP und viele kleine Zellen sind billiger als eine große Zelle? First test in Germany: Tesla Model 3 with LFP cells from China only charges with 73 kilowatts "battery made from cheaper LFP cells – according to CEO Elon Musk, these are now good enough with a few extras even for some Teslas ... Model 3 with the LFP battery are offered at lower prices (in Germany for 3000 euros less than newly configured ones)," Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Holgerli Dezember 11, 2020 vor 2 Minuten von reko: Im Ernst? Du glaubst wirklich NCA ist billiger als LFP? First test in Germany: Tesla Model 3 with LFP cells from China only charges with 73 kilowatts "battery made from cheaper LFP cells – according to CEO Elon Musk, these are now good enough with a few extras even for some Teslas ... Model 3 with the LFP battery are offered at lower prices (in Germany for 3000 euros less than newly configured ones)," Sorry, Du weisst aber schon, dass hier ein aktuelles Model mit 2170-Zellen als Vergleich herangezogen wird? Du hingegen hast eine 4680-Zelle verglichen mit den Blade-Zellen verglichen. Wenn Du komplett andere Zelltypen auf NCA vs. LFP herunterbrichst, dann hast Du NICHT verstanden was die riesen Vorteile der 4680-Zelle sind. Bezüglich Deiner Wortwahl "billiger": Ja, ich glaube, dass die 4680er-Zellen nicht (wesentlich) teurer sein werden werden als die Blade-Zellen. Vor allem aber glaube ich, dass sie deutlich preiswerter (=sie sind ihren Preis deutlich mehr wert als die China-Zellen) sein werden, weil sie sehr sehr deutliche Vorteile gegenüber den China-Zellen haben werden. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
herbert_21 Dezember 11, 2020 Bot says: Bearish PT from Jeffries incoming Jefferies on Thursday evening downgraded shares of Tesla to hold from buy, saying it’s skeptical that the Elon Musk-led company can one day rule the auto industry. “We don’t believe that Tesla can dominate the industry given the latter’s size, structure and politics,” Jefferies analyst Philippe Houchois said in a note to clients on Thursday. “Nevertheless, the multiple challenges to the industry business model ensure a durable competitive edge, with a ‘messianic’ brand reaching far beyond autos, from battery supply to grid storage and autonomous driving.” Geklaut von CNBC Pro Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Michalski Dezember 11, 2020 · bearbeitet Dezember 11, 2020 von Michalski Schön finde ich ja, mit welcher Gewissheit Eigenschaften von Teslas 4680er Zellen behauptet werden. Hat denn schonmal jemand funktionierende Prototypen davon gesehen? Kann Tesla die überhaupt in Masse fertigen? Bisher haben sie ja ihre Zellen immer von extern zugekauft, daher sehe ich auch nicht, dass sie da irgendeinen Vorteil hätten. Die 300 Wh/kg sind jedenfalls ein feuchter Traum und keine Realität, wenn man der verlinkten Quelle glauben schenken kann. Die verlinkt nämlich auf einen zweiten Artikel und in dem gibt es nur einen Satz, der auf die 300 Wh/kg hinweist: Zitat The cell energy density would have to be at "around 300 Wh/kg" to achieve the highest range according to Musk. Elon Musk: Tesla Semi To Get 1,000 Km (621 Miles) Of Range (insideevs.com) Also ein (nicht existierender) Semi wird jetzt mit fiktiven 1.000 km Reichweite beworben durch den Einsatz neuer (nicht-existierender) Wunderzellen, die eine (nicht-existierende) Energiedichte von "um die 300 Wh/lg" erzielen müssten, um das wahr werden zu lassen. Das sind alles nur Renderings! Vaporware! Das ist das Niveau der Tesla-Fans hier im Thread. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Holgerli Dezember 12, 2020 "Geleakte" Musk-EMail an seine Mitarbeiter: Zitat We are fortunate to have a high-class problem of demand being quite a bit higher than production this quarter. To ensure that we have the best possible outcome and earn the trust of the customers and investors who have placed their faith and hard-earned money with us, we need to increase production for the remainder of this quarter as much as possible. I would only send this note if it really mattered. Super Appreciated,, Elon Btw, please send me a note directly if you see ways to improve output, but feel that your voice is not being heard. Wer hat denn nun Recht? @Michalski mit dem ettliche Quartale alten Klassiker #Nachfrageeinbruch, der aber nie eingetreten ist oder Elon Musk? Kurz: Läuft. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Life_in_the_sun Dezember 12, 2020 · bearbeitet Dezember 12, 2020 von Life_in_the_sun vor 26 Minuten von Holgerli: Wer hat denn nun Recht? @Michalski mit dem ettliche Quartale alten Klassiker #Nachfrageeinbruch, der aber nie eingetreten ist oder Elon Musk? Ich denke Michalski hat Recht. Was hat die Menge der Produktion mit der Nachfrage zu tun ?? Ich kann es Dir sagen - nichts. Es ist aber kein Wunder das Musk und alle seine Jünger immer nur die Produktionszahlen als Kennzahl für wirtschaftlichen Erfolg etablieren wollen. Musk Vergütung bei Tesla richtet sich ausschließlich nach Produktionszahlen, nicht nach Rentabilität von Tesla. Seine sogenannte Meilensteinvergütung, immerhin wohl gut $ 1 Milliarde in diesem Jahr hängt ausschließlich davon ab. Ein Schelm wer böses dabei denkt. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
jogo08 Dezember 12, 2020 Elon Musk – Visionär für eine bessere Welt vor 17 Minuten von Life_in_the_sun: Ein Schelm wer böses dabei denkt. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
krett Dezember 12, 2020 vor 40 Minuten von Life_in_the_sun: Ich denke Michalski hat Recht. Was hat die Menge der Produktion mit der Nachfrage zu tun ?? Ich kann es Dir sagen - nichts. Es ist aber kein Wunder das Musk und alle seine Jünger immer nur die Produktionszahlen als Kennzahl für wirtschaftlichen Erfolg etablieren wollen. Musk Vergütung bei Tesla richtet sich ausschließlich nach Produktionszahlen, nicht nach Rentabilität von Tesla. Seine sogenannte Meilensteinvergütung, immerhin wohl gut $ 1 Milliarde in diesem Jahr hängt ausschließlich davon ab. Ein Schelm wer böses dabei denkt. Nö, Musk profitiert vor allem von einem: Kurssteigerungen an der Börse. Alles andere hat kaum Gewicht für Ihn. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Life_in_the_sun Dezember 12, 2020 vor 10 Minuten von krett: Nö, Musk profitiert vor allem von einem: Kurssteigerungen an der Börse. Alles andere hat kaum Gewicht für Ihn. Natürlich auch davon. Nur $ 1 Milliarde „Meilensteinvergütung“ in 2020 ist so schlecht auch nicht........... Der ist schon clever unser Elon. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
krett Dezember 12, 2020 · bearbeitet Dezember 12, 2020 von krett vor 6 Minuten von Life_in_the_sun: Natürlich auch davon. Nur $ 1 Milliarde „Meilensteinvergütung“ in 2020 ist so schlecht auch nicht........... Der ist schon clever unser Elon. Was du laberst is abwegig. Musk bekommt Aktienpakete wenn Tesla eine bestimmte Marktkapitalisierung erreicht, außerdem ist er bereits Großaktionär und profitiert so auch vom steigenden Aktienkurs. Beides zusammen dürfte 95% seines "Einkommens" ausmachen. Glaubst du ernsthaft bei so einer Ausgangslage würde ihn Absatzziele nur interessieren, wegen einer mickrigen Sondervergütung (falls es die überhaupt gibt, hab ich noch nix von gehört bisher)? Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Life_in_the_sun Dezember 12, 2020 Gerade eben von krett: Was du laberst is abwegig. Musk bekommt Aktienpakete wenn Tesla eine bestimmte Marktkapitalisierung erreicht, außerdem ist er bereits Großaktionär und profitiert so auch vom steigenden Aktienkurs. Beides zusammen dürfte 95% seines "Einkommens" ausmachen. Glaubst du ernsthaft bei so einer Ausgangslage würde ihn Absatzziele nur interessieren, wegen einer mickrigen Sondervergütung (falls es die überhaupt gibt, hab ich noch nix von gehört bisher)? Punkt 1. gewöhne Dir einen anderen Ton an. Punkt 2. Du bist im Irrtum Punkt 3. Ab sofort bist Du auf meiner Ignoreliste Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Michalski Dezember 12, 2020 Elon leakt mal wieder eine Mail zu Teslas üblichem Jahresendspurt: Zitat Wir haben das Glück, in diesem Quartal das Luxusproblem zu haben, dass die Nachfrage ein ganzes Stück höher ist als die Produktion. Bitte sendet mir direkt eine Nachricht, wenn ihr Möglichkeiten zur Verbesserung der Produktion seht, aber das Gefühl habt, dass Ihre Stimme nicht gehört werdet.Musk Urges Tesla Workers to Boost Output Through End of Year - Bloomberg Ich habe nochmal kurz nachgeschaut. Teslas Produktionskapazität liegt nach eigenen Angaben aus Oktober 2020 bei 210.000 Fahrzeugen im Quartal. Dazu noch das Inventory eingerechnet sollten deutlich über 210.000 Fahrzeuge absetzbar sein, wenn die Nachfrage tatsächlich so hoch sein sollte. Wir werden es ja sehen. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
fancY Dezember 12, 2020 vor 8 Stunden von Life_in_the_sun: vor 8 Stunden von krett: Was du laberst is abwegig. Musk bekommt Aktienpakete wenn Tesla eine bestimmte Marktkapitalisierung erreicht, außerdem ist er bereits Großaktionär und profitiert so auch vom steigenden Aktienkurs. Beides zusammen dürfte 95% seines "Einkommens" ausmachen. Glaubst du ernsthaft bei so einer Ausgangslage würde ihn Absatzziele nur interessieren, wegen einer mickrigen Sondervergütung (falls es die überhaupt gibt, hab ich noch nix von gehört bisher)? Punkt 1. gewöhne Dir einen anderen Ton an. Punkt 2. Du bist im Irrtum Punkt 3. Ab sofort bist Du auf meiner Ignoreliste Der bekannte Vergütungsplan hängt aber von Revenue und Earnings ab, und nicht von der Produktion. https://www.businessinsider.com/elon-musk-tesla-compensation-package-tranches-explainer?r=DE&IR=T Hast du andere Infos oder hat krett trotz seines derben Tons Recht? Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Michalski Dezember 12, 2020 · bearbeitet Dezember 14, 2020 von Michalski Am 12.12.2020 um 19:18 von Michalski: Elon leakt mal wieder eine Mail zu Teslas üblichem Jahresendspurt: Musk Urges Tesla Workers to Boost Output Through End of Year - Bloomberg Ich habe nochmal kurz nachgeschaut. Teslas Produktionskapazität liegt nach eigenen Angaben aus Oktober 2020 bei 210.000 Fahrzeugen im Quartal. Dazu noch das Inventory eingerechnet sollten deutlich über 210.000 Fahrzeuge absetzbar sein, wenn die Nachfrage tatsächlich so hoch sein sollte. Wir werden es ja sehen. Na, hier kommt schonmal die erste Einschränkung: Zitat Tesla hat die Mitarbeiter in seiner Fabrik in Fremont, Kalifornien, am Freitag darüber informiert, dass die Produktionslinien für die Elektrofahrzeuge Model S und Model X vom 24. Dezember bis zum 11. Januar geschlossen werden, wie aus einer von CNBC eingesehenen E-Mail hervorgeht. Das Herunterfahren der S- und X-Linien deutet darauf hin, dass sich die hohe Nachfrage nicht auf diese älteren Modelle erstreckt. Es ist nicht klar, was Tesla beabsichtigt, mit seinem Model S und X Linien während der Abschaltung zu tun. Das Unternehmen hat nicht auf eine Anfrage auf einen Kommentar reagiert. Tesla Model S and X production will shut down for 18 days: email (cnbc.com) Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Lynch Dezember 13, 2020 FAKT ist: egal wie hoch die Menge der produzierten/ausgelieferten Fahrzeuge in den nächsten 1, 2 Jahren wird - mit anderen Autobauern verglichen ist es wenig. FAKT 2: Der Automarkt zählte noch nie zu den lukrativsten Bereichen daher ist der Kurs ein klein wenig zu hoch. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Life_in_the_sun Dezember 13, 2020 · bearbeitet Dezember 13, 2020 von Life_in_the_sun @fancY Der von Dir verlinkte Artikel geht nur auf Teile des Vergütungsprogramms für Musk ein. Ua steht dort auch : In other words, Tesla has to massively increase its sales ......... The operational goals are based on the company dramatically improving sales and profits and are tied to increasing levels of top-line revenue and bottom-line earnings before interest, taxes, and depreciation. that two operational milestones have been achieved...... Was aber in der Zukunft mit den Earnings passiert, wenn die Zertifikate nicht mehr an andere Hersteller für ca $ 1,5 Milliarden in Jahr verkauft werden können, wird sich zeigen. Denn ohne dieses Effekt, hat Tesla in den ersten 9 Monaten > $ 720 Millionen Verlust im operativen Geschäft gemacht. Aber die Buchführung von Tesla ist ja bekanntermaßen kreativ. Das Vergütungspaket ( Meilensteinplanung ) für Musk besteht aus mehreren Teilen. Insgesamt umfasst es wohl 20,3 Millionen Aktienoptionen im Wert von $ 55 Milliarden über 10 Jahre. Ich hatte auf einer US Seite gelesen ( finde den link aber leider nicht mehr ), das allein die Produktionsziele für Musk $ 1 Milliarde Vergütung in 2020 gebracht haben. Dieser Meilenstein steht noch weit vor Rentabilität. Welchen wirtschaftlichen Ertrag Tesla aus einem hohen Börsenwert erzielt, erschließt sich mir nicht wirklich. Vielleicht gibt es jemand hier der das schlüssig erklären kann ? dazu passt folgender Artikel vom Mai 2020: Der Starunternehmer hat sich die Hunderte Millionen Dollar schwere erste Tranche eines hoch dotierten langfristigen Vergütungsplans verdient, der an das Erreichen bestimmter Zielmarken etwa beim Börsenwert oder bei der Umsatzentwicklung von Tesla gekoppelt ist. Das teilte das Unternehmen am Donnerstag (Ortszeit) der US-Börsenaufsicht SEC mit. https://www.finanzen.net Das erklärt dann auch vielleicht auch warum Umsätze auch ohne nennenswerte Gewinne oder gar Verluste für Musk so wichtig sind und die Börsenkurse jenseits von gut und böse sind. Vieles ist sicherlich Spekulation, aber zumindest für mich wird einigermaßen klar wie das Geschäftsmodell von Musk funktioniert. Produktionszahlen und Börsenwert pushen und abkassieren. Ob Tesla wirklich Geld verdient, ist zweitrangig, Elon verdient so oder so. vor 5 Stunden von fancY: krett trotz seines derben Tons Recht? Der Ton ist nicht derb, sondern hat Gossenniveau. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Life_in_the_sun Dezember 13, 2020 · bearbeitet Dezember 13, 2020 von Life_in_the_sun Artikel aus SA Tesla: Great Cars, Perhaps Great Company, But Scary Stock Dec. 12, 2020 7:30 AM ETTesla, Inc. (TSLA)184 Comments65 Likes Summary As a result of my experience test-driving the Tesla Model S, it has become very easy for me to see why so many are so exuberantly enthusiastic about Tesla's stock. One of the most difficult messages that can be delivered to investors is suggesting that a favorite stock that is performing well is overvalued. There is risk with Tesla and its current lofty valuation that investors should be cognizant of. FAST Graphs Analyze Out Loud Video: Tesla By The Numbers. Looking for a helping hand in the market? Members of The Dividend Kings get exclusive ideas and guidance to navigate any climate. Get started today » Introduction Tesla (NASDAQ:TSLA) makes great automobiles, and although that is not all that it does, the Tesla automobile generates most of its revenues. That may not always be the case, but it is today. According to Zacks Investment Research, Tesla's automotive segment generated 93.7% of 2019 revenues. Moreover, Tesla commands approximately 60% market share of all electrical vehicles in the United States. The company's second segment, energy generation and storage, made up a mere 6.3% of its total sales. Drilling down a little further, Zacks also reports that the company's flagship Model 3 accounts for about half of its electric vehicle market. However, the company currently produces and sells three fully electric vehicles. The flagship Model 3 sedan, Model X sport utility vehicle (SUV) and the Model S sedan. The company has also previewed a future product lineup which includes the Model Y, Cyber Truck, Semi Truck, and Roadster. In addition to its automobiles, Tesla also makes different kinds of technology such as self-driving software (already included in some EV models), charging stations and battery development. Additionally, the company is operating a growing business in solar and energy storage. In summary, Tesla is clearly defining the electric vehicle market in the United States. Not only are Tesla automobiles green, but I would also say they are flat out fun. Although I am not yet ready to invest in a new car, I did have the occasion to test drive the Model S last week. Frankly, before I go on, I must admit to one of my most ardent vices - fast cars. However, the Tesla Model S has completely redefined what the words "fast car" means. There is no car that I have ever driven or ridden in that even compares to the acceleration of a Tesla Model S. The car goes from 0 to 60 mph in a stunning 2.3 seconds. Words like exhilaration do not even begin to describe what that feels like. In summary, the Tesla Model S is so scary fast that it almost made me blackout. Handling was also an out-of-this-world experience. According to the Tesla salesman, it is impossible to flip a Tesla Model S. I do not know if that is true or not, but I can tell you the car felt incredibly stable. Candidly, the Model S's handling was orders of magnitude beyond the performance of my BMW, which I have always considered an awesome handling automobile. Simply stated, the Tesla Model S puts it to shame. Great Company; Scary Stock As a result of my recent experience with the Tesla Model S shared above, it has become very easy for me to see why so many people are so exuberantly enthusiastic about Tesla's stock. But, although there is much to love about its automobiles, and even the recent progress the company has made regarding profitability, the current price of its common stock is frankly insane. And I am not the only one who thinks so. A recent headline on Seeking Alpha stated: "J.P. Morgan doubles down on bearish Tesla thesis." To quote analyst Ryan Brinkman: "Tesla shares are in our view and by virtually every conventional metric not only overvalued, but dramatically so." Also, J.P. Morgan did lift its target price to $90 from $80 per share. However, that represents an 86% downside from the current price. I agree with J.P. Morgan, and what follows is a review of Tesla's valuation based on - as J.P. Morgan put it - several conventional metrics. Valuation By The Numbers In my experience, one of the most difficult messages that can be delivered to investors is suggesting that a favorite stock that is performing well is overvalued. Candidly, investors simply do not want to hear that message. Perhaps even more to the point, because the stock has performed so well, that represents all the evidence they need, that all is well. In truth, markets will significantly misappraise the value of a stock over or under from time to time. That is an undeniable truth, and I want to be clear that I am not denying that Tesla has had an incredible run over the last year and a half. Moreover, I am not just talking about the price, Tesla's earnings and cash flows have also had an incredible run. Unfortunately, Tesla's recent strong operating performance simply does not justify the company's lofty valuation. And here I might add, this assessment includes the normal and often temporary rise in price that happens when a company initially becomes included in the S&P 500 as Tesla is. Blended P/E Ratio Tesla currently trades at a blended P/E ratio of 274.80. To put that into perspective, that is an earnings yield of only .36%. In other words, if you owned 100% of Tesla and the company paid you all its current earnings, you would only be making a return of .36%. Nevertheless, Tesla's stock price did rise from $83.67 on December 31, 2019, to $604.48 on December 9, 2020, which is a 622.5% gain for this year so far. Later in the video I will show how earnings growth did provide some justification for that massive increase over the short run. However, the seminal question is whether (or not) that growth surge is long-term sustainable? Common sense suggests that it is not. (Source: FAST Graphs) Importantly, in addition to lofty valuation, sensible investors should also consider the quality and makeup of Tesla's recent earnings improvements. In a recent Morningstar Analyst Note by David Whiston, Updated Oct 22, 2020, Tesla's third-quarter earnings were reported as follows: "Tesla reported a good third quarter with adjusted diluted EPS of $0.76 beating the Refinitiv consensus of $0.57 and up from $0.37 in third quarter 2019." At first glance, these numbers look very impressive. However, an article in the publication Driving on September 29, 2020, titled "Motor Mouth: Tesla's real business model needs a reality check" pointed out the following concerning information: "Yes, I know the Teslarati are celebrating yet another quarter of profitability - its fourth in a row, the electric vehicle media machine never forgets to remind us - but the fact remains that Tesla has never made money on the cars it sells. Judged only by how much money it makes retailing Model S, X, Y and 3s compared with how much money the company has spent to produce those cars, Tesla is still in the red. In fact, the only reason it can now claim seven quarters of profitability - besides the last four, Tesla was in the 'green' for Q3 and Q4 of 2018 as well the third quarter of 2016 - is because of all the money it generates from something called zero-emission vehicle (ZEV) credits." Zacks Investment Research added this additional commentary on ZEV credits: "Tesla's excessive reliance on credit sales remain a concern. Importantly, revenues from regulatory credit sales have been outpacing the GAAP income over the trailing four quarters. In the absence of $397 million worth of regulatory credit sales during the last reported quarter, Tesla would have posted a net loss of $66 million. Over the past two quarters, Tesla posted a net GAAP income of $435 million. Without the regulatory credit sales, the firm would have incurred a loss to the tune of $390 million." To summarize and "bottom-line" this information, Tesla has yet to make money selling automobiles. I believe it will someday, but as previously stated, that is not today. What all this suggests is that there is risk with Tesla and its current lofty valuation that investors should at least be cognizant of. Blended Price To Operating Cash Flow Although I am a believer in utilizing all the valuation metrics at my disposal, one of my true favorites is valuation based on operating cash flow. As the old saying goes "earnings are optional, but cash is cash." In other words, earnings can be manipulated, but cash is simply counted. With that said, Tesla also appears significantly overvalued based on operating cash flow. Moreover, valuing Tesla based on cash flow provides a valuation reference of $98.81 (see pop-ups below) that is at least in the ballpark of J.P. Morgan's fair value estimate of $90. (Source: FAST Graphs) Normal Price to EBITDA Another metric that I find quite useful is to evaluate a company based on its normal price to EBITDA. Keeping in mind that this following example represents the EBITDA multiple of 33.79 that the market has "most commonly applied" since the beginning of 2018, Tesla trading at a current blended P/E of 112.37 appears significantly overvalued. Here I would also add that I like valuing a business based on EBITDA because even though it is an earnings metric, it is in my view closer to cash flow than earnings. In other words, it is earnings before interest, taxes, depreciation, and amortization - which is pretty darn close to simple cash flow. (Source: FAST Graphs) Tesla Consistently Diluting Shareholders In addition to valuation risks, current and prospective Tesla shareholders should also be aware of the amount of dilution that the company has historically and is currently participating in. Common shares outstanding have increased at a compound annual growth rate of 5% from 467 million shares in 2008 to 885 million shares through December 2019. (Source: FAST Graphs) By September 2020, Tesla's common shares outstanding have further increased to 948 million shares. (Source: FAST Graphs) Furthermore, on Tuesday, December 8, 2020, Tesla announced up to a $5 billion additional capital raise. One thing that perhaps softens the dilution is the fact that many analysts consider these capital raises smart moves given the extremely high valuation that Tesla is selling its shares at. Additionally, the $5 billion capital raise will be an "at-the-market" offering. An article in Business Insiderexplained it as follows: "An 'at-the-market' share offering is different from a traditional equity share offering. Rather than selling a specific lot of shares at a pre-determined price in one fell swoop, an "at-the-market" offering allows Tesla to, at its discretion, sell bits and pieces of its stock directly into the market to raise up to $5 billion. The at-the-market offering will allow Tesla to take advantage of recent volatility in its stock price and is beneficial in the sense that the offering could lead to less dilution than a traditional offering if Tesla is able to sell shares at favorable prices. Tesla is not required to sell all or any of the $5 billion worth of shares, and the company will likely have at least a year to execute the offering before it expires." Therefore, and to summarize, Tesla has been raising a lot of capital, and even though it is diluting shareholders, it is selling its shares at extremely high prices. As a result, it is raising a lot of money it can utilize to continue to develop and grow the business. Tesla's cash balance at the end of 2019 was $6.51 billion. (Source: FAST Graphs) Fast forward through the end of the third-quarter September 2020 and Tesla's cash balance stands at $14,705,000,000. In short, Tesla has many plans and opportunities to grow, add, and expand its businesses in the future. Most importantly, currently it also clearly has the cash resources available to fund its many initiatives. Nevertheless, I do believe that Tesla does have to find a way to profitably sell its automobiles without relying on ZEV credits as discussed above. Tesla is finally making some money. However, its record remains spotty and inconsistent as evidenced by the operating earnings results the company has generated over the last 12 operating quarters as seen below: (Source: FAST Graphs) FAST Graphs Analyze Out Loud Video: Tesla By The Numbers Summary and Conclusions I do want to be clear that I consider Tesla to be a great company founded by and run by a smart, aggressive, and even impressive founder and CEO Elon Musk. Moreover, I do believe that Tesla has a long and bright future ahead of itself. Consequently, I would love the opportunity to someday become a passionate long-term investor in this great company. However, as Mr. Valuation, it is crystal clear to me and many others that Tesla is currently trading at valuations that are not supported by the fundamentals. Nevertheless, the stock has had and continues to have tremendous momentum since the middle of 2019. Frankly, that could continue for some time into the future. On the other hand, value investors - and all other investors for that matter - should be cognizant and fearful of becoming "greater fool investors." This simply means being willing to foolishly pay more (in Tesla's case much more) for a stock than it is worth solely on the basis that a fool greater than you will come along and pay you more. I do believe that Tesla is a great growth story and will prove that over time. However, I also believe and recognize that you can pay too much to buy growth, which is where I believe Tesla shares currently sit. To restate what I posited in the article title: "Tesla: Great Cars, Perhaps Great Company, But Very Scary Stock." My test drive of the Tesla car was exhilarating, breathtaking, and incomparable to any car I had driven before. Nevertheless, I do not want my stock price ride to mirror that experience. Someday, I believe I will get my chance to invest in this great company. As a value-oriented investor, I am confident that day will come, and I am willing to be patient enough to wait for it no matter how long it takes. Noch ein interessanter Artikel auf Bloomberg https://www.bnnbloomberg.ca/are-tesla-s-shares-worth-90-or-780-wall-street-can-t-decide-1.1535520 Demnach bewertet MS die Automobilaktivitäten von Tesla mit einem Kurs von rund $ 254 pro Aktie. Der Rest der Bewertung ist Zukunftsmusik oder wenn man will Goodwill. Zum Vergleich GM baut 6 Millionen Autos pro Jahr - Aktienkurs ca $ 42,00 , Tesla baut 500.000 Autos - Aktienkurs $ 600,00 !! Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
fancY Dezember 13, 2020 vor 7 Stunden von Life_in_the_sun: Der von Dir verlinkte Artikel geht nur auf Teile des Vergütungsprogramms für Musk ein. Ua steht dort auch : In other words, Tesla has to massively increase its sales ......... The operational goals are based on the company dramatically improving sales and profits and are tied to increasing levels of top-line revenue and bottom-line earnings before interest, taxes, and depreciation. that two operational milestones have been achieved...... Ja über das Vergütungsprogramm von Musk wurde hier ja diskutiert und behauptet, dass es direkt von den Produktionszahlen abhängt. Einen solchen Meilenstein habe ich noch nirgends gefunden. vor 10 Stunden von fancY: Musk's Vergütung hängt von Revenue und Earnings ab. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Life_in_the_sun Dezember 13, 2020 vor 7 Stunden von Life_in_the_sun: Der Starunternehmer hat sich die Hunderte Millionen Dollar schwere erste Tranche eines hoch dotierten langfristigen Vergütungsplans verdient, der an das Erreichen bestimmter Zielmarken etwa beim Börsenwert oder bei der Umsatzentwicklung von Tesla gekoppelt ist. Das teilte das Unternehmen am Donnerstag (Ortszeit) der US-Börsenaufsicht SEC mit. https://www.finanzen.net Was ist den Umsatz und wodurch entsteht er bei Tesla zu 97 % ? Durch die Produktion von Fahrzeugen.... Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
krett Dezember 13, 2020 Oje, warum gibt man nicht einfach sich geirrt zu haben, anstatt die Realität so zu verbiegen, das sie aufs eigene Argument passt? Irren ist menschlich, aber naja.... Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Desinfect Dezember 13, 2020 vor einer Stunde von krett: Oje, warum gibt man nicht einfach sich geirrt zu haben, anstatt die Realität so zu verbiegen, das sie aufs eigene Argument passt? Irren ist menschlich, aber naja.... Wir sind hier immer noch im Tesla Thread. So wie ich das die letzten ca. 100 Seiten verstanden habe, darf man hier nur regelmäßig schreiben, wenn man sowohl eigene Fehler als auch Interpretationen entgegen der eigenen Überzeugung gekonnt ignoriert. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
Life_in_the_sun Dezember 13, 2020 · bearbeitet Dezember 13, 2020 von Life_in_the_sun vor 9 Stunden von Life_in_the_sun: Ua steht dort auch : In other words, Tesla has to massively increase its sales ......... The operational goals are based on the company dramatically improving sales and profits and are tied to increasing levels of top-line revenue and bottom-line earnings before interest, taxes, and depreciation. that two operational milestones have been achieved...... @Desinfect Das sind Auszüge aus dem von fancY geposteten link. Solltest Du Schwierigkeiten mit der Übersetzung haben, empfehle ich deepl.com Vielleicht hat Du ja auch eine Abschrift der Meilensteinvergütung von Musk. Das würde dann ALLE Fragen klären..... Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
herbert_21 Dezember 13, 2020 · bearbeitet Dezember 13, 2020 von herbert_21 Einfach zu den Quellen gehen: The performance award consists of a 10-year grant of stock options that vests in 12 tranches. Each of the 12 tranches vests only if a pair of milestones are both met. Market Cap Milestones: To meet the first market cap milestone, Tesla's current market cap must increase to $100 billion. For each of the remaining 11 milestones, Tesla's market cap must continue to increase in additional $50 billion increments. Thus, for Elon to fully vest in the award, Tesla's market cap must increase to $650 billion. Operational Milestones: To meet the operational milestones, Tesla must meet a set of escalating Revenue and Adjusted EBITDA targets (the only adjustment to EBITDA is for stock-based compensation). These milestones are even more directly aligned with shareholder value creation than those used in Elon's 2012 performance award. They are designed to ensure that as Tesla's market cap grows, the company is also executing well on both a top-line and bottom-line basis. Quelle: https://ir.tesla.com/press-release/tesla-announces-new-long-term-performance-award-elon-musk Elon Musk ist ein Asset, ein CEO mit einem beachtlichen Track Record. Das werden auch die Neider zugeben müssen. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
reko Dezember 13, 2020 vor 7 Minuten von herbert_21: Tesla's market cap must increase to $650 billion Gut, dass man den Marketcap auch durch mehr neue Aktien steigern kann. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag
herbert_21 Dezember 13, 2020 vor 9 Stunden von Life_in_the_sun: Noch ein interessanter Artikel auf Bloomberg https://www.bnnbloomberg.ca/are-tesla-s-shares-worth-90-or-780-wall-street-can-t-decide-1.1535520 Demnach bewertet MS die Automobilaktivitäten von Tesla mit einem Kurs von rund $ 254 pro Aktie. Der Rest der Bewertung ist Zukunftsmusik oder wenn man will Goodwill. Zum Vergleich GM baut 6 Millionen Autos pro Jahr - Aktienkurs ca $ 42,00 , Tesla baut 500.000 Autos - Aktienkurs $ 600,00 !! Wieso Goodwill? Goodwill ist wenn ich für eine Übernahme ein Premium bezahle. Vermutest du, dass Adam Jones die anderen Geschäftsbereiche zu hoch einschätzt? Aus dem von dir verlinkten Bloomberg Artikel: Adam Jonas, analyst at Morgan Stanley How do you view Tesla’s present market capitalization and how are you valuing the stock? Tesla is a car company in the way Apple is a phone company. As the car becomes connected to the internet, that opens up a lot of other addressable markets that historically were never available to car companies, and even today -- from the way most car companies design their cars -- those markets are still not available to them. Tesla is moving people away from valuing and analyzing the company by just using the number of units sold and the price of the car, and bringing into account the installed user base and the software and content services offered to those users. In the process, it takes you away from comparing Tesla to car companies and should rather be compared to software-as-a-service companies. Out of our $540 price target, $254 is attributed to the core auto manufacturing business, $154 to the network-services business opportunity, $58 to the potential of becoming a supplier of batteries and powertrain to third parties, $38 to the mobility and ride-sharing business opportunity and $25 to the insurance and energy business. Diesen Beitrag teilen Link zum Beitrag