Zum Inhalt springen
StockJunky

HYUNDAI MOTOR

Empfohlene Beiträge

StockJunky

bin noch drin, auch wenn wir die Kurse schonmal im August gesehen haben... ist schon witzig.. die Gewinne von fast einem Jahr wieder aufgebraucht. Aber ne Dividende gabs ja wenigstens :-"

 

Mal sehen wo wir Ende 2006 stehen. Für den Hyundai-Chef scheints ja eher schlecht zu stehen, was die Bestechungsgeschichte angeht. Andkündigungen für Hybrid-Autos aber 2007 und wachsende Verkaufszahlen machen mir aber Mut. Ich bleibe dabei, dass der Prozess nachhaltig nichts am Wert des Unternehmens ändern wird.

 

Der 5-Jahres-Chart in Frankfurt zeigt mir im übrigen in dem Bereich die beiden langfristigen Aufwärtstrends, von denen ich hoffe, dass sie halten, ohne erst den primären Trend zu testen.

 

post-1014-1149195996_thumb.png

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky

Junge. Heute in Südkorea +6,8 %. In Frankfurt derzeit wieder bei 19.40 Euro. Da bin ich ja mal gespannt, was der Rest der Woche noch bringt, der von mir gezeichnete Aufwärtstrend dürfte damit zunächst bestätigt sein :w00t:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Suertudo

Wie ich schon oft erwähnte, bin ich in der technischen Analyse noch Anfänger; Ich sehe noch Fallpotenzial auf sogar unter 17. Mit Hyundai wäre ich also noch weiterhin vorsichtig...

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky

Werk in Tschechien ab 2008 in Betrieb und Hyundai in den USA auf der liste der Zuverlässigsten Hersteller auf Rang 3 hinter Porsche und Lexus :thumbsup:

 

Hyundai to start building Nosovice plant on Dec 10

Nosovice- South Korean car maker Hyundai will launch the construction of its Czech plant in Nosovice in northeastern Moravia on December 10, Kim Do-Tomas from Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) said.

 

Car production is scheduled to begin in October 2008. At that time, the first European plant of the car maker should employ 2,700 staff and produce 200,000 cars a year.

 

By early 2011, output should grow to 300,000 units of three model lines and workforce should exceed 3,500, Kim said during today's presentation of the plant to people living in Nosovice.

 

The village of Nosovice lies about 20 kilometres southeast of Ostrava, the capital of the Moravskoslezsky region which traditionally shows one of the highest unemployment rates in the Czech Republic.

 

Kim added the launch of construction was delayed by the lengthy process of obtaining a building permit. Trial production is scheduled for April-October, 2008.

 

The plant will produce two models in the first phase ending in October 2008: a passenger car in the C1 segment and a new version of the sports utility model Hyundai Tucson.

 

Hyundai will invest EUR800 million to EUR1 billion in total (up to Kc30 billion) in the first phase.

 

In the second phase, Hyundai will add another model and raise staff numbers to 3,514. The total investment will grow by EUR300 million.

 

Besides, the plant will produce 600,000 gearboxes a year, of which half will be exported to the KIA Motors plant in Zilina in northern Slovakia.

 

Another 10,000 people will find jobs owing to investment by subcontractors and services for the car plant, said Kim. He added the plant would cover 200 of the industrial park's 260-hectare rea.

 

After the launch of mass production, Czech exports will grow by Kc50 billion a year and GDP growth should rise by 2.5 percentage points, said Kim.

 

Hyundai expects to sell 3.7 million cars worldwide in 2010, of them 200,000 will be produced in Nosovice.

 

In Europe, the share of cars from Nosovice will reach 31.2 percent as Hyundai expects to sell 650,000 cars on the continent.

 

"At present, Hyundai sells 470,000 cars a year in Europe, all of them produced in Korea and imported by ship, which takes 28 days," said Petr Vanek, head of office of the Moravskoslezsky region's governor.

 

http://www.financninoviny.cz/english/index...w.php?id=192803

 

 

Porsche, Lexus, Hyundai top U.S. quality survey

 

By Kevin Krolicki

 

DETROIT (Reuters) - Porsche AG shot to the top of the list in an influential survey of the quality of new cars released on Wednesday, while Toyota Motor Corp. and its luxury Lexus brand dominated individual model rankings.

 

Hyundai Motor Co., meanwhile, rose from No. 11 in last year's J.D. Power and Associates Initial Quality Study to become the top-ranked mass-market auto brand in the U.S. market.

 

Porsche had been No. 32 in 2005, far below the industry average. The luxury car maker gained sharply in 2006 on a strong showing for its Cayman sports car, which launched in January, and improvements in the quality rating of its Cayenne sport utility vehicle.

 

Toyota, long seen as the gold-standard in quality, took 11 of 19 awards for top-ranked vehicles in 2006 together with its Lexus brand, which ranked No. 2 overall.

 

"They definitely are still on the throne," said Joe Ivers, executive director of research for J.D. Power.

 

Hyundai's rise in the rankings came even as the Korean automaker began production of a revamped Sonata sedan at a new plant in Montgomery, Alabama. Vehicle launches and new plants typically hurt quality ratings for major automakers as they scramble to fix early product and production glitches.

 

The Toyota brand ranked No. 4 overall, behind Hyundai and just ahead of Ford Motor Co.'s Jaguar, Honda Motor Co. and General Motors Corp.'s Cadillac brand.

 

Quality rankings are closely watched because of their influence in consumer purchasing decisions and resale values. They are also a proxy for the warranty costs automakers face.

 

U.S. automakers, who have argued perception of their quality problems has lagged real improvements, had a mixed report card.

 

For General Motors Corp., both Cadillac and GMC made the top 10 brands. GMC also swept the honors in the large pickup truck category. But GM's Saturn, Pontiac, Buick, Saab and Hummer brands all ranked below the industry average.

 

Two Ford brands -- Jaguar and Lincoln -- beat that average, but the Mercury and Ford names fell short. Ford's Land Rover ranked as the worst brand in the industry with more than twice as many reported problems as Hyundai.

 

J.D. Power based its study on responses from 63,607 people who bought 2006 model cars and trucks. They were surveyed after 90 days of ownership about both defects and design problems.

 

ASIAN RIVALS?

 

A Toyota executive said that while the company still had an industry-leading low defect rate, owners had flagged difficulties using features such as navigation systems and clocks.

 

Still, he said Toyota had a deep reservoir of brand loyalty with less than 2 percent of its potential car buyers also considering a vehicle made by Hyundai, a company many see as Toyota's biggest long-term rival.

 

"There is no question that Hyundai is coming on strong and doing a good job in both design and reducing defects," said Toyota group Vice President Jim Lentz.

 

Hyundai, which has seen sales rise almost 4 percent to date in 2006, will use the J.D. Power results in its own marketing efforts, representatives said.

 

Dogged by quality problems in the 1980s, Hyundai currently offers an industry-leading 100,000-mile warranty as part of its campaign to reassure a new generation of U.S. car buyers.

 

"Hopefully we're erasing any doubts in our customers' minds," Don Dees, Hyundai Motor America vice president of service, told Reuters. "Obviously we've got to get the message out there."

 

Porsche, meanwhile, set itself apart with simpler design for U.S. consumers, Ivers of J.D. Power said.

 

While other German automakers score well in terms of limited numbers of defects, German brands tend to lag when it comes to aspects of design like ergonomics and ease of use for controls.

 

BMW AG, for instance, is ranked alongside Toyota on the basis of its limited defects, but "approaches controls and displays in a way that creates some problems," he said.

 

On an overall basis, BMW ranked 28th in the J.D. Power study, behind DaimlerChrysler AG's Mercedes-Benz brand, which came in at 26.

 

Although the basis of that 2006 ranking was not immediately clear, BMW has faced harsh criticism in recent years for its use of a complicated screen interface on its 7 Series sedan to control simple functions like air conditioning.

 

"Porsche doesn't have any of those problems," Ivers said. "Their customers can just get in the car and focus on driving."

 

(Additional reporting by Poornima Gupta and Jui Chakravorty)

http://in.news.yahoo.com/060608/137/64w2w.html

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
K12

Warum läuft die Hyundai Aktie dann trotzdem so schlecht? :'( Der einzige Trost ist das momentan alle Aktien schlecht laufen. :(

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
K12

Zwei Monate nach seiner Verhaftung kommt der in eine Schmiergeldaffäre verwickelte Chef des südkoreanischen Autokonzerns Hyundai Motor, Chung Mong Koo, wieder auf freien Fuß. Chung werde am Mittwoch gegen eine Kaution von eine Milliarde Won (knapp 828.000 Euro) aus der Untersuchungshaft entlassen, teilte ein Sprecher des Unternehmens in Seoul mit.

:D

 

Jetzt kanns nur mehr aufwärts gehen.........

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky
Westerburg (aktiencheck.de AG) - Die Hyundai Motor Co. Ltd. (ISIN USY384721251/ WKN 885166), der größte Automobilhersteller in Südkorea, konnte am Montag einen Anstieg seines US-Absatzes für den letzten Monat berichten.

 

Demnach konnte das Unternehmen im Juni im US-Geschäft einen Absatzanstieg um 3,4 Prozent verzeichnen. Dabei stiegen die Verkäufe auf nun 44.508 Fahrzeuge. Bei Sonata konnten die Absätze auf 11.739 Einheiten um mehr als ein Drittel gesteigert werden.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
avanti_core

heute haben wir dank sl die 16 gesehen. Ich beobachte eine abwärtsbewegung insbesondere in KRW.

 

Die Aktie ist von 28 auf 17 innerhalb von 6-7 monaten abgestürzt, das ist ziemlich heftig.

 

Mich würde das aktuelle kgv mal interessieren, kennt es jemand vielleicht ??? :blink:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky

naja, bei der 16 waren wir noch nicht ganz ;) Muss zugeben, dass mich der erneute Abstieg doch etwas überrascht hat. Hatte gehofft bei 18 sei endlich der Boden gefunden... Mal sehen, was noch alles kommt...

 

Das korrekte KGV... keine Ahnung... Sollte nach meinem Stand um 8-9 liegen...

 

Zumindest ist der Geschäftsführer erstmal wieder aus der Haft und aus dem Krankenhaus raus. Wenn sie jetzt noch den Streik endlich beilegen und endlich der Grundstein für das Werk in Tschechien gelegt wird, denke ich, wirds bald wieder etwas bergauf gehen...

 

Ich hoffe nicht, dass wir bis auf den Primärtrend bei 9-10 Euro zurückfallen... Wäre immerhin ein Rückschlag vom Top von 67%....

 

Naja mal sehen, was das Jahr noch bringt. Bin jedenfalls noch voll investiert und hoffe, dass es kein Fehler ist. Zum Glück hab ich Zeit...

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Larry.Livingston

Die Stämme:

 

Kurs 70.000 KRW

Gesch. EPS per 12/2006: 9945,18 KRW

KGV damit 7,04

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
avanti_core
naja, bei der 16 waren wir noch nicht ganz

Hab gestern natürlich die 16 vor Komma gemeint :D

 

Danke zz für die Daten zur Berechnung der KGV ! :thumbsup:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky
FOUNTAIN VALLEY, Calif. (AFX) - Hyundai Motor (Nachrichten) America on Tuesday said its July U.S. car sales rose on the strength of its Sonata midsize sedan and all-new Entourage minivan.

 

Hyundai said total July U.S. sales gained 6.2 percent to 47,205 vehicles from 44,431 vehicles in the year-ago month. Adjusted to include one fewer selling day in June of this year compared to last, sales rose 10.5 percent.

 

The Korean automaker's Sonata garnered a 43.7 percent increase in sales, climbing to 14,039 units from 9,768 units a year ago on an unadjusted basis. Sales of Hyundai's all-new Entourage minivan added 1,332 vehicles to the company's July results.

 

Sales of the company's most fuel-efficient vehicle, the Accent, increased 7.3 percent to 4,030 vehicles from 3,756 vehicles a year ago, according to unadjusted figures.

 

For the year to date, Hyundai reported sales grew 4.6 percent to 281,240 units from 268,868 last year. Adjusted to include one fewer selling day in 2006 than in the 2005 period, Hyundai sales year-to-date are up 5.1 percent.

 

Da wirds ja langsam mal Zeit für die Endjahrs-Rally :D

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky

Ob der Boden gefunden ist? Zumindest wurde es in Sachen Nachrichten erstmal still um Hyundai. Der Kurs pendelt relativ stabil um die 18 Euro und in Südkorea gings schon wieder rauf auf 80.000 Won. Vielleicht ist die Korrektur nun endgültig vorüber. Was meint ihr?

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
K12

Ich denke jetzt ist der richtige Augenblick einzukaufen, denn bis Jahresende wirds noch richtig aufwärts läufen!!!

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
K12

GUTE NACHRICHTEN!!! :lol:

 

 

 

SEOUL (XFN-ASIA) - Hyundai Motor Co said August car sales rose 24.6 pct year-on-year to 224,537 units, on robust exports and with strikes at rival carmakers helping to boost the company's domestic market share.

 

August unit sales were up 73.9 pct from July when Hyundai was hit by its own labor disruptions.

 

South Korea's largest carmaker sold 51,314 units on the domestic market in August, up 13 pct year-on-year and 82.6 pct from the preceding month. It grabbed a record 57.3 pct domestic market share in August.

 

Exports totaled 173,223 units last month, up 28.5 pct year-on-year and 71.5 pct month-on-month.

 

In the eight months to August, the carmaker sold a total of 1.676 mln units, up 5.1 pct from a year earlier.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky

Hyundai Motor knackt die 20 Euro und verabschiedet sich damit nachhaltig von den letzten Tiefstständen um 16 Euro. Der Weg für weitere Kurszuwächse dürfte damit geebnet sein. Bin weiterhin voll investiert und freue mich auf 2007 :thumbsup:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky

post-1014-1159785179_thumb.png

 

Hyundai hangelt sich noch am Aufwärtstrend entlang. Während die Kurse in Korea allerdings auf einem Niveau von knapp über 80.000 Won derzeit seitwärts laufen, bewegt sich Frankfurt leicht nach oben... Es wird also Zeit, dass Korea endlich mitzieht. Ansonsten könnte es nochmal herbe nach unten gehen.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky
September Auto Sales: Hyundai

 

FOUNTAIN VALLEY, Calif. (AFX) - Hyundai Motor (Nachrichten) America said Tuesday its U.S. auto sales fell 12.6 percent in September versus the same month of 2005, due to limited availability of its Accent and Elantra cars.

 

The Korea-based automaker said September auto sales declined to 33,384 units from 38,214 in September 2005. The company said plant slowdowns in Korea this summer and strong worldwide demand contributed to a supply shortfall.

 

Among the few models posting sales gains were the Santa Fe sport utility vehicle, up to 6,216 vehicles from 4,095, and the Azera sedan, up to 1,985 from 1,227.

 

Adjusted for one more selling day in this year's September, sales fell 16 percent.

 

Year to date, Hyundai said sales are up 2.9 percent to 359,259 units from 349,195. Adjusted sales are up 2.5 percent.

 

http://www.finanznachrichten.de/nachrichte...kel-7083937.asp

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Gattaca

Danke für Info! Wie würdest Du denn deine gepostete Nachricht bewerten StockJunky?

 

Anfang des Jahres kommt von Kia die Studie ceed in Europa auf dem Markt. Hoffentich wird die gut ankommen...das erste Auto von Hyundai, was in Europa und auch auschließlich für den europäischen Markt produziert wird. Ab ca. 13000 soll es neuen Wind in die Golfklasse bringen....;-)

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky

Wie ich die Nachrichten bewerten würde?

 

Rückläufige Verkaufszahlen wegen mangelnder Verfügbarkeit.

Geplante Fabriken in Russland, Europa und Indien bis 2008.

Hau-Drauf-Stimmung wegen Nordkorea.

 

Ich bin seit über einem Jahr investiert und werde es weiterhin sein. Hyundai hat sich von seinen Tiefstständen sauber erholt und ist dabei einen neuen Trend zu etablieren. Schauen wir mal.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky

passend dazu ein Beitrag der Wirtschaftswoche:

 

http://www.wiwo.de/pswiwo/fn/ww2/sfn/build...ot/0/index.html

 

Hyundai will Europas Schlüsselmarkt Deutschland erobern

Neues Werk.

Der südkoreanische Autokonzern Hyundai will vom äußersten Osten Tschechiens aus den europäischen Markt aufrollen. Das berichtet die WirtschaftsWoche.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
K12

Kann mir jemand sagen was mit Hyundai los ist?Der Kospi Index läuft nicht so schlecht, und die Nachrichten über die Aktien sind auch nicht so schlimm?? Warum fallen Sie so drastisch in die Tiefe?

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Gattaca
Kann mir jemand sagen was mit Hyundai los ist?Der Kospi Index läuft nicht so schlecht, und die Nachrichten über die Aktien sind auch nicht so schlimm?? Warum fallen Sie so drastisch in die Tiefe?

 

...vielleicht weil diese Meldung etwas negativ war die Tage für Hyundai. Es gab eine größere Rückrufaktion in China...:

Link

 

Aber dass dies der alleinige Grund dafür ist, dass der Kurs jetzt in die Knie geht kann ich mir auch nicht vorstellen. Jeder große Autokonzern hat sowas mal...

Ich denke es fließt noch das Risiko ein mit den neuen Modellen, die in Tschechien un Slowakei gebaut werden. Wenn die nicht im nächsten Jahr auf dem europäischen Markt nicht gut ankommen werden, dann....daran möchte ich nicht wirklich denken!;-)

 

Ich bin auf jeden Fall noch auf "long" drinnen. Die Aktie wird noch durchstarten wie eine Rakete...und wenn das Papier jetzt weiter fällt bis vielleicht auf um die 16, einfach die Gunst der Stunde nutzen und zukaufen!

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
K12

Ich bleib auch investiert, doch eine Rückrufaktion kann doch nicht der Grund sein. Meistens ist das doch nur Zeichen dass sie ernst arbeiten. Volkswagen z.b. hat doch andauernd Rückrufaktionen.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
StockJunky

Ich hoffe hyundai macht nur ne charttechnische Reaktion und zieht später wieder an... ansonsten sieht es langfristig noch nicht allzu pralle aus... der abwärtstrend seit anfang des jahres ist noch vollkommen intakt. der Primärtrend verläuft bei rund 10 Euro bei 2007... Ich bin investiert und bleibe es. Hab ja Zeit... Fundamental bin ich weiterhin positiv gestimmt und bin gespannt auf die ersten Absatzzahlen mit den neuen Werken in Europa. Aber bis dahin ist ja noch Zeit...

 

post-1014-1161270296_thumb.png

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden

×
×
  • Neu erstellen...